Kayıtlar
- Farklı bir kaynaktan Çanakkale Türküsü I ve II
- 29 Ekim Münasebetiyle - Kemanî Mustafa Bey'in Rast "Cumhuriyet Marşı"
- İhsan Özgen & Kani Karaca
- Kâni Karaca Anısına, Vefatının 15. Yılı Münasebetiyle
- ASKER TÜRKÜSÜ "Yaslı Gittim Şen Geldim"
- Notalı Kartpostallar Sesleniyor
- Osmanlı Müziği'nde Külliyat ve Fihristler
- Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Dijitalize edilen yayınlanmamış kayıtlar)
- ÖNCE SÖZ: KÂR-I NATIK
- Kevserî Mecmuası'ndan Seçmeler 1
- Kevserî Mecmuası'ndan Seçmeler 2
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plakları (Klasik Eser Kayıtları)
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Klasik Eser Kayıtları 2)
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Dinî Eserler)
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Folklorik Eserler)
- Mümkün Mertebe
- Necdet Yaşar Özel Kayıt
- Necdet Yaşar OMAR Açılış Töreninde
- Necdet Yaşar'ın Anısına
- Tülûn Korman Meşk Toplantısında
Farklı bir kaynaktan Çanakkale Marşı I
Aslen Yafa doğumlu olan ve 20. asır başlarında İstanbul’a gelerek müzik yayıncılığına başlayan Şamlı Selim’in geniş yayın yelpazesi içinde
Risâle-i Mûsıkiye yâhud Mûsıki Gazetesi - Chant Turc
veya
Risâle-i Mûsıkiye yâhud Müntehib Nota Parçaları - Chant Turc
başlığıyla yayımlanan küçük boy bir yaprak nota serisi vardır.
ÇANAKKALE MARŞI
Beste: Kemani Kevser Hanım
Usul: Düyek
Edirne’den çıktım başım selamet
Harbe dahil olmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah
Çanakkale’sinde vurdular beni
Nişanlımın mendiline sardılar beni
Of gençliğim eyvah
İstanbul’dan çıktım başım selamet
Çanakkale’ye varmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içini duman bürüdü
Kırk altıncı fırkanın namı yürüdü
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir dolu testi
Analar babalar ümidi kesti
Of gençliğim eyvah
Kaynak: Risale-i Musikiye, No: 13, Şamlı Selim
Ses kaydını yayınladığımız nota bu serinin 13. Notasıdır.
Farklı bir kaynaktan Çanakkale Türküsü II
18 Mart’ın anlam ve önemine binaen İÜ OMAR’da prova salonunda yapılan kaydı yayınlıyoruz.
Kanun: Caner Can
Ses: Hasan Kiriş
Bilinen büyük müzik yayıncılarının yanı sıra İstanbul'da müzik yayıncılığı yapan Ali Rızâ Muzıka Mağazası adındaki kuruluşun Gıdâ-yı Rûh başlıklı, küçük boy ve “Müntehâb Şarkı ve Kantolar” ibaresiyle yayımladığı çok sayıda nota mevcuttur. Yayın tarihi belli olmayan ve her on beş günde bir neşr olunan notalar, Babıâli civarında Hakkâk Ütüciyan Matbaasında basılmıştır.
Ses kaydını eklediğimiz nota bu seri içinde 19 numarada yayımlanmıştır.
ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ
Edirne’den çıktım başım selamet
Çanakkale’ye vardım koptu kıyamet
Ah gençliğim eyvah
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Anne ben gidiyorum düşmâne karşı
Ah gençliğim eyvah
Çanakkale içinde duman bürüdü
On birinci fırka harbe yürüdü
Ah gençliğim eyvah
Gıda-yı Rûh, NO:19 (Ali Rıza Muzıka Mağazası)
Farklı bir kaynaktan Çanakkale Türküsü III
18 Mart münasebetiyle, farklı bir makam ve melodik yapıda olan bir notanın İÜ OMAR prova salonunda yapılan kaydını yayınlıyoruz.
Kanun: Caner Can
Tanbur: Mine Yener
Ses: Işık Ersin – Enis Tombul
İstanbul’da müzik neşriyâtının en önemli isimlerinden olan Kudmanîzâde Şamlı İskender, kardeşlerinin arasında en uzun süre yayıncılık yapan isimdir. Yazı inkılâbından sonra da sürdürdüğü uzun yayıncılık döneminin en yaygın bilinen serisi Müntehabât başlığıyla yayımlanmış olan küçük boy yaprak notalardır.
Ses kaydını eklediğimiz nota bu seri içinde 741. numarada yayımlanmıştır.
Güfte: Florinalı Nâzım Bey
Beste: Şevket Gavsi Bey
Mahur Çanakkale Türküsü
1
Çanakkale Kâbe gibi uludur
Toprakları şehitlerle doludur
Kırılan hep orda düşman koludur
Nakarat
Türk sinesi ne metin bir cevhermiş
Yüz binlerce gönüllere sipermiş
5
Esatirî kahramanlar meşhedi
Aranırsa burasıdır ebedi
Yüzbinlerce düşmanları mahvetti
Nakarat
Çanakkale anılıyor haşyetle
Tarih burda anılıyor hürmetle
Marşın Güftesi:
OMAR VI. Uluslararası Yaz Okulu münasebetiyle, onur konuğumuz duayen kemençevi İhsan Özgen hocamızın Kani Karaca'ya eşlik ettiği özel bir kayıdı yayınlıyoruz. (25 Kasım1992 Cemal Reşit Rey Konser Salonu)
Ölümünün 15. yıldönümü münasebetiyle Kâni Karaca'yı rahmetle anarken:
Merhumun Ruy-i Irak Makamı'ndaki seyrini kendisinden, bu makamdaki saz semaisini de İÜ OMAR İcra Heyeti Saz Sanatçıları'ndan sunuyoruz.
19 Mayıs’ı Hazırlayan Yıllardan Bir Beste: “Asker Türküsü”
Mustafa Kemal Paşa’nın zafer yoluna çıkması ve ünlenmesi Çanakkale ile başlamıştır. Sâmih Rıfat Bey’in yazdığı ve Leyla Hanım’ın Hicaz makamında bestelediği bu eser dinlenildiğinde, günümüzde bilinen melodik yapı ve formdan tamamen farklı olduğu görülecektir.
Seslendiren: İÜ OMAR İcra Heyeti
Sanat Yönetmeni: Gönül Paçacı
Kayıt: Ada Stüdyo (İstanbul, Ocak 2019)
Kaynak: Külliyât-ı Mûsıkiyye – Üstâde-i elhân-âşina Leyla Hanımefendi’nin Sânihâtından
Üçüncü Defter, Kudmanîzade Şamlı İskender, İstanbul (Tarihsiz, 1928 öncesi), s.94-95
(Çevrimyazısı)
Asker Türküsü
Güfte: Sâmih Rıfat Bey’in Beste: Leyla Hanım’ın
1.Yaslı gittim şen geldim / Aç koynunu ben geldim / Bana bir yudum su ver / Çok uzak yoldan geldim
Nakarat: Yürü ey şanlı Gazi / Kılıcı kanlı Gazi / Seni Meriç bekliyor / Büyük ünvanlı Gazi
2.Korkma açıl şen yurdum / Dağlara ordu kurdum / Açık denizlerine / Süngümle kilit vurdum
Nakarat
3.Rüzgârlardan atım var / Şimşekten kanadım var / Göğsümde al yazılı / Gazilik beratım var
Nakarat
4.Rüzgâr bana at oldu / Şimşekler kanat oldu / Eğilin gökler dedim / Bulutlar kat kat oldu
Nakarat
5.Irmaklar gibi taştım / Yalçın kayalar aştım / Hakka şükürler olsun / Geldim sana ulaştım
Nakarat
6.Varsın yansın ocağım / Kurtuldu al sancağım / Bayrağımın altında / Ben hür yaşayacağım
Nakarat
7.Deniz deniz Akdeniz / Suları berrak deniz / Karşımda yar ağlıyor / Gideyim bırak deniz
Nakarat
8. Açıldı kal’a yolu / Göründü Gelibolu / Bırak beni gideyim / Orası yasla dolu
Nakarat
Osmanlı Müziği'nde Külliyat ve Fihristler
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plakları (Klasik Eser Kayıtları)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Klasik Eser Kayıtları 2)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Dinî Eserler)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Folklorik Eserler)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Pek yakında sizlerle..
28 Eylül 1967 Perşembe gecesi Gürmen Türkan’ın evinde yapılmış özel bir kayıt. Necdet Yaşar’ın kendi sunumuyla.
Kayıt için tıklayınız.
Necdet Yaşar OMAR Açılış Töreni'nde bir anısını paylaşıyor.
İcra Heyeti’nin Münir Nurettin Selçuk’un dönemindeki üyelerinden, Türk müziğinin simge icracılarından, Tanburi Cemil Bey ve Mesut Cemil’in günümüzdeki devamı Tanburi Necdet Yaşar’ı 24.10.2017 tarihinde kaybettik. Aynı zamanda OMAR’ın Danışma Kurulu üyesi de olan ve açılış yıllarımızda birçok etkinliğimize katılarak bizleri onurlandıran merhumun anısına nadide bir ses kaydını burada paylaşıyoruz.
Kayıt için tıklayınız.
Yakın zamanda kaybettiğimiz Tülûn Korman hocamız, 8 Nisan 2013'te OMAR'daki "Meşkin Son Hali" faaliyetinde hocası Münir Nurettin Selçuk ile olan hatıralarını anlatıyor. Hocamızı saygı ve özlemle anıyoruz.