Kayıtlar
- Klasik Eviç Faslı Konseri - 25.03.2021
- Çevrimiçi Konser (5.10.2020)
- ATA'ya AĞIT
- 29 Ekim 2020 Cumhuriyet Bayramı Münasebetiyle - İsmail Fenni'nin "Cumhuriyet Marşı"
- Mümkün Mertebe: Osmanlı'dan Günümüze Müziğimizde Yenileşme
- Çocuklara Yadigâr
- Teşrifiye Marşı
- Rumeli Marşı
- Leonidas Asteris'ten Bizans İlahisi ve III. Selim'in Hüzzam Şarkısı
- Farklı bir kaynaktan Çanakkale Türküsü I ve II
- 29 Ekim Münasebetiyle - Kemanî Mustafa Bey'in Rast "Cumhuriyet Marşı"
- İhsan Özgen & Kani Karaca
- Kâni Karaca Anısına, Vefatının 15. Yılı Münasebetiyle
- ASKER TÜRKÜSÜ "Yaslı Gittim Şen Geldim"
- Notalı Kartpostallar Sesleniyor
- Osmanlı Müziği'nde Külliyat ve Fihristler
- Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Dijitalize edilen yayınlanmamış kayıtlar)
- ÖNCE SÖZ: KÂR-I NATIK
- Kevserî Mecmuası'ndan Seçmeler 1
- Kevserî Mecmuası'ndan Seçmeler 2
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plakları (Klasik Eser Kayıtları)
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Klasik Eser Kayıtları 2)
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Dinî Eserler)
- Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Folklorik Eserler)
- Mümkün Mertebe
- Necdet Yaşar Özel Kayıt
- Necdet Yaşar OMAR Açılış Töreninde
- Necdet Yaşar'ın Anısına
- Tülûn Korman Meşk Toplantısında
- Beşikten Mektebe, Mektepten Sefere
Klasik Eviç Faslı Konseri
1. Eviç Peşrev "Der makam-ı evç usuleş feth-i zarb" - Acemler
Usul: Darb-ı Fetih
2. Eviç Kâr "İmrûz hevâ hevâ-yi bâg-est" - Abdül Ali 02:42
Usul: Hafif
İmrûz hevâ hevâ-yi bâg-est
Mey nûş ki bâde der ayâg-est
Dâgem ne-nehi k’ez âteş-i dil
Ser tâ-be-pâyem temâm dâg-est
Ender pey-i vasl-i hâk mecnûn
Tâ dâmen-i haşr der surâg-est
Anlamı:
Bugün hava, bağ havasıdır (arzusu/hevesi)
Yudumla şarabı, kadeh doludur
Bende yanık yarası/izi bırakmazsın, zira gönlümün ateşinden vücudum baştan ayağa zaten yanık ve yara ile doludur.
Mecnun toprağına ulaşmanın peşinde/yolunda kıyamet vaktine dek talep/istek/arzu içinde olacaktır.
***
Başka şiirden eklenmiş:
Şud tâze zi nev-behâr in deyr-i kuhen
Âmed be-semâ perverî-i çemen
Bu köhne alem/dünya ilkbaharla tazelendi
Tabiatı/yeşilliği koruyup gözeten, semaya dönmeye (devrana/mevsim döngüsüne) geldi.
3. Eviç Kârçe "Geldi cevher tiğ-i ateş-bârına ayineden" - Sahibi Meçhul 20:58
Usul: Nim Hafif
Geldi cevher tiğ-i ateş-bârına ayineden
Hat yazıldı cümbüş-i etvarına ayineden
Cah-ı endişemde seyret fitne-yi Harut’unu
Bir nazar kıl gamze-i sehharına ayineden
4. Eviç Semai - Şerif Çelebi 23:00
Usul: Yürük Semai
5. Ara Taksim: 25:23
Alper Asutay (Sinekeman), Caner Can (Kanun)
6. Eviç Beste "Devr-i lalinde baş eğmem bade-i gülfame ben" - Sahibi Meçhul 28:11
Usul: Ağır Çenber
Devr-i lalinde baş eğmem bade-i gülfame ben
Saye-i pir-i muganda minnet etmem câme ben
Anber-i zülfün getirdi başıma sevdaları
Yoksa nerden dûş olurdum bu hayal-i hame ben
7. Eviç Ağır Semai "Sabreyleyemem ol güle canım demedikçe" - Osman Ağa 35:12
Usul: Aksak Semai
Sabreyleyemem ol güle canım demedikçe
Ârâm edemem gonca dehanım demedikçe
Canım gibi sinemde yer etse yine ol meh
Mahzuz olamam ruh-i revanım demedikçe
8. Eviç Yürük Semai "Hicrân şeb-i târ-i mâ nedâred" - Ebubekir Ağa 41:19
Şair: Muhammed Urfî Şîrâzî (1555 Şiraz-1591 Lahor)
Usul: Yürük Semai
Hicrân şeb-i târ-i mâ nedâred
Gam ukde-i kâr-i mâ nedâred
Mâ cân be hevâ-yi gul feşânîm
Gul meyl-i kenâr-i mâ nedâred
Anlamı:
Karanlık gecemizde hicran yok
İşimizin zorluğu bize dert değil
Biz gül kokusu için can feda ediyoruz
Gül ise bizim tarafımıza meyletmiyor
9. Eviç Taksim 45:57
Burak Malçok (Ney)
İÜ OMAR Türk Müziği İcra Heyeti
Gönül PAÇACI TUNÇAY (Ses, Kudüm)
Alper AKARYILDIZ (Ses)
Alper ASUTAY (Sinekeman)
Caner CAN (Kanun)
Mine YENER CAN (Tanbur)
Onur ÇİÇEK (Ritim)
Ömer Şahin EREN (Ney)
Işık ERSİN (Ses)
Lebriz GÜNER GUNCA (Ses)
Hasan KİRİŞ (Ses)
Nilay KULAKSIZ (Ses)
Burak MALÇOK (Ney)
Enis TOMBUL (Ses)
Farsça güftelerin okuma ve tercümesi:
Doç. Dr. Ahmet Şefik Şenlik
#eviçmakamı #klasikfasıl #iüomar
CD-KİTAPÇIK TANITIM ETKİNLİĞİ
1. BÖLÜM
- Mahur Şarkı - Ağır Aksak “Geçti eyvah bir hayal oldu saadet demleri”
Hüzzam makamına geçiş taksimi: Burak Malçok (Ney)
2. BÖLÜM
SUZİDİL ŞARKI FASLI
Serhanende: Mustafa Doğan Dikmen
Ara Taksim: Fatih Ovalı (Tanbur)
Gazel: Mustafa Doğan Dikmen
- Suzidil Peşrev - Tanburi Ali Efendi
- Ben o ateş-fam uzun saçlarda olmazsam nihan - İzak Efendi
- Tıfl-ı nakamın acınmaz nale vü feryadına - Udi Fahri Bey
- Suz-i dilimden yandı ciğerim sen gelmedin hâlâ - Nuri Halil Bey
- Sana ben arz-ı muhabbet ediyorken güzelim - Kanuni Garbis Efendi
- Ara Taksim Fatih Ovalı (Tanbur)
- Niçin üzüyorsun a yosmam beni - Haşim Bey
- Melek sima deyu sana ben inandım ah yandım - Kemani Garbis Efendi
- Bir lahza göründü gözüme mihr-i cemali - Kanuni Garbis Efendi
- Her bir bakışında neş'e buldum - Tanburi Ali Efendi
- Oya olsam o ipekten tülüne - Bimen Efendi
- Gazel: M. Doğan Dikmen
- Gözlerin manzurum olsa daima - Hüseyni Avni Bey
- Suzidil Saz Semaisi - Tanburi Ali Efendi
İÜ OMAR İcra Heyeti:
Gönül Paçacı Tunçay (Ses)
Alper AKARYILDIZ (Ses)
Alper ASUTAY (Sîne-keman)
Caner CAN (Kanun)
Ömer Şahin EREN (Ney)
Işık ERSİN (Ses)
Lebriz GÜNER GUNCA (Ses)
Oya İŞBOĞA KILIÇ (Ses)
Hasan KİRİŞ (Ses)
Nilay KULAKSIZ (Ses)
Burak MALÇOK (Ney)
Fatih OVALI (Tanbur)
Enis TOMBUL (Ses)
Onur Çiçek (Ritim)
Mine YENER CAN (Tanbur)
İÜ OSMANLI DÖNEMİ MÜZİĞİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (OMAR) ve SABANCI MÜZESİ işbirliği ile 10 Kasım 2019 günü Emirgan Sabancı Müzesinde gerçekleştirilen “MÜZEDE TARİHİN SESİ” başlıklı konserlerin ilki olan Arşiv Kayıtlarından Ses ve Görüntülerle - “Atatürk’ün Anısına” belgesel-konserinin ilk eseri:
M. Nurettin Selçuk / Rast-Segâh Ağıt “Yok gayrı bizlere uyku dinek”
(Atatürk’ün ölümü üzerine Behçet Kemal ÇAĞLAR tarafından yazılmış olan bu şiir, ünlü ses sanatkârı, bestekâr ve İcra Heyeti şefi Münir Nurettin Selçuk tarafından bestelenmiş ve seslendirilerek kaydedilmiştir. Giriş bölümü serbest üslupta, usûl kullanılmadan bestelenen eser uzun yıllar sonra -İcra Heyeti’nin eski şeflerinin ses kaydına iştirakiyle- yeniden seslendirilmiştir).
İÜ OMAR Türk Müziği İcra Heyeti
ŞEF: Gönül PAÇACI TUNÇAY
SESLER
Lebriz GÜNER GUNCA / Oya İŞBOĞA KILIÇ / Merve UTANDI KALKAN / Nilay KULAKSIZ
Işık ERSİN / Hasan KİRİŞ / Serhat OSKAY / Enis TOMBUL
SAZLAR
Caner CAN (Kanun) / Ömer Şahin EREN (Ney) / Burak MALÇOK (Ney) / Fatih OVALI (Tanbur) / Pınar SOMAKÇI (Kanun) / Nağme YARKIN (Klasik Kemençe) / Oray YAY (Daire) / Mine YENER (Tanbur)
Bir sahafta bulunarak Kasım Kocabaş tarafından 1 Mayıs 2020 tarihinde OMAR'a gönderilen dört el yazması marştan birini 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı münasebetiyle paylaşıyoruz.
OMAR'ın rutin faaliyetlerine gösterilen alakanın yanı sıra, böylesi bir duyarlık hepimizi memnun etti. Tüm dünyada yaşanan bu zorlu süreç nedeniyle geç de olsa bu marşları yeniden yazarak OMAR'ın prova mekânında kaydettik.
Cumhuriyetimizin yıl dönümünü, paylaştığımız Cumhuriyet Marşı vesilesiyle OMAR ailesi olarak kutluyoruz.
Cumhuriyet Marşı
Beste: İsmail Fenni
Seslendiren İÜ OMAR İcra Heyeti
Şef: Gönül Paçacı Tunçay
Mümkün Mertebe: Osmanlı'dan Günümüze Müziğimizde Yenileşme
TRT2'nin yayınladığı, OMAR İcra Heyetinin de müziklerini seslendirdiği "Çocuklara Yadigâr" programının bölümleri için tıklayınız.
Daha önce yayımlamayı vadettiğimiz üzere 1928 öncesi yayımlanmış nadir bir yaprak nota örneği olan "Teşrifiye Marşı"nı İÜ OMAR'da kaydettik.
Ey esir bir milleti azmiyle yoktan var eden
Sensin ol dahi ki mefkûrendir azat eyleyen
Ey kudûmu milletin bağrında hasret söndüren
Yümn ile binler safa geldin sen ey Gazi Paşa
Çok yaşa binler yaşa daim yaşa Gazi Paşa
Ey mevhibe-i arş-ı mualla-yı hakikat
Gördük seni görmüş gibi bir kâbe-i izzet
Hürmet o semavat-ı deha vus'üne hürmet
Evlad-ı vatan rahına müştakın olanlar
Millet seni şükran ile minnetle selamlar
Yümn ile binler safa geldin sen ey Gazi Paşa
Çok yaşa binler yaşa daim yaşa Gazi Paşa
Nota Gönül Paçacı Tunçay'ın arşivinden alınmıştır.
Mix&Mastering: Burak Malçok
OMAR İcra Heyeti
Seslendirenler:
Hanendeler:
Enis Tombul
Hasan Kiriş
Hüseyin Işık Ersin
Ney: Burak Malçok
Tanbur: Mine Yener
Kanun: Caner Can
Bendir: Oray Yay
ONLAR DA ÇOCUKTU…
Türkiye demokrasi tarihinin en önemli adımlarının başında gelen Büyük Millet Meclisinin açılışının 100. yıl dönümünde, 23 Nisan’dan çok öncelerden bir güfte ve melodiyi paylaşarak gerisinde yatan zor şartları ve fedakârlıkları yansıtmak istedik. Tarihimizin en karmaşalı ve zor döneminde, o en acı duraklardan biri olan Balkan Harbi yıllarında söylenmiş bir türkü/marş bu.
Çeşitli zamanlarda ve cephelerde süren mücadelelere katılan gençlerin nüfusunun hiç az olmadığı şartları temsilen,
Bugünün kıymetini bilmek için…
Videoda paylaştığımız belgeler hakkında
1- Rumeli Marşı - Mekteb-i Tefeyyüz Musiki Muallimi Hafız Mustafa Efendi (Videoda seslendirilen)
(Mekteb Marşları 2. forma, Şamlı Selim yayını)
Kayıtta okunan güfteler:
Rumelinin dağları var
Ne güzeldir şimdi ağlar
Hani senin evlatların
Kesildi mi kanatların
Ağlama sen garip vatan
Biz geliriz sana inan
Dağlarında baykuşlar var
Ocağında matem çağlar
Hani bizim güzel bayrak
Yere düşmüş hicranlar var
Ağlama sen garip vatan
Biz geliriz sana inan
2- Rumeli Türküsü başlıklı ve 15,5 x 21,5 cm boyutlarındaki bir karta basılmış olan fotoğraflı nota muhtevası bakımından nadir ve önemli bir malzemedir. Ön yüzünde marşın sahnelenişini gösteren bir fotoğraf ve arkada bu temsili açıklayan bir metin mevcuttur:
Bedbaht Rumeli, Türk ağlıyor!...
Muharriri Behram Altay, Bestekârı Behram Altay.
Bu türkü nasıl söylenir? Resimde görüldüğü gibi duvara siyaha boyanmış Rumeli haritası ta’lik edilir. Haritanın altına Osmanlı bayraklarını hamil bir kız durur, bu vatanı temsil eder. İki sıra çocuk dizilir, hariçten görünmek için orta yer açık bırakılır. Çocuklardan birisi Rumeli’ne hitaben söylemeye başlar. Kenardaki çocuklar yalnız ‘Ağlama sen garip vatan / Biz geliriz sana inan!’ mısralarını birazdan tekrar ederler. Zîrdeki resim Bursa Darülmuallimini Tiyatro Salonu’nda Rumeli Türküsü’nü söylediklerini gösterir. Orta yerdeki eserin sahibi Altay Bey’dir. Rumeli Türküsü Bursa Tiyatrosu’nda Darülfünun Salonu’nda, Şemsü’l-mekatib müsamerelerinde müteaddid defa söylenerek pekçok alkışlanmıştır.
Farklı bir kaynaktan Çanakkale Marşı I
Aslen Yafa doğumlu olan ve 20. asır başlarında İstanbul’a gelerek müzik yayıncılığına başlayan Şamlı Selim’in geniş yayın yelpazesi içinde
Risâle-i Mûsıkiye yâhud Mûsıki Gazetesi - Chant Turc
veya
Risâle-i Mûsıkiye yâhud Müntehib Nota Parçaları - Chant Turc
başlığıyla yayımlanan küçük boy bir yaprak nota serisi vardır.
ÇANAKKALE MARŞI
Beste: Kemani Kevser Hanım
Usul: Düyek
Edirne’den çıktım başım selamet
Harbe dahil olmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah
Çanakkale’sinde vurdular beni
Nişanlımın mendiline sardılar beni
Of gençliğim eyvah
İstanbul’dan çıktım başım selamet
Çanakkale’ye varmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içini duman bürüdü
Kırk altıncı fırkanın namı yürüdü
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir dolu testi
Analar babalar ümidi kesti
Of gençliğim eyvah
Kaynak: Risale-i Musikiye, No: 13, Şamlı Selim
Ses kaydını yayınladığımız nota bu serinin 13. Notasıdır.
Farklı bir kaynaktan Çanakkale Türküsü II
18 Mart’ın anlam ve önemine binaen İÜ OMAR’da prova salonunda yapılan kaydı yayınlıyoruz.
Kanun: Caner Can
Ses: Hasan Kiriş
Bilinen büyük müzik yayıncılarının yanı sıra İstanbul'da müzik yayıncılığı yapan Ali Rızâ Muzıka Mağazası adındaki kuruluşun Gıdâ-yı Rûh başlıklı, küçük boy ve “Müntehâb Şarkı ve Kantolar” ibaresiyle yayımladığı çok sayıda nota mevcuttur. Yayın tarihi belli olmayan ve her on beş günde bir neşr olunan notalar, Babıâli civarında Hakkâk Ütüciyan Matbaasında basılmıştır.
Ses kaydını eklediğimiz nota bu seri içinde 19 numarada yayımlanmıştır.
ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ
Edirne’den çıktım başım selamet
Çanakkale’ye vardım koptu kıyamet
Ah gençliğim eyvah
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Anne ben gidiyorum düşmâne karşı
Ah gençliğim eyvah
Çanakkale içinde duman bürüdü
On birinci fırka harbe yürüdü
Ah gençliğim eyvah
Gıda-yı Rûh, NO:19 (Ali Rıza Muzıka Mağazası)
Farklı bir kaynaktan Çanakkale Türküsü III
18 Mart münasebetiyle, farklı bir makam ve melodik yapıda olan bir notanın İÜ OMAR prova salonunda yapılan kaydını yayınlıyoruz.
Kanun: Caner Can
Tanbur: Mine Yener
Ses: Işık Ersin – Enis Tombul
İstanbul’da müzik neşriyâtının en önemli isimlerinden olan Kudmanîzâde Şamlı İskender, kardeşlerinin arasında en uzun süre yayıncılık yapan isimdir. Yazı inkılâbından sonra da sürdürdüğü uzun yayıncılık döneminin en yaygın bilinen serisi Müntehabât başlığıyla yayımlanmış olan küçük boy yaprak notalardır.
Ses kaydını eklediğimiz nota bu seri içinde 741. numarada yayımlanmıştır.
Güfte: Florinalı Nâzım Bey
Beste: Şevket Gavsi Bey
Mahur Çanakkale Türküsü
1
Çanakkale Kâbe gibi uludur
Toprakları şehitlerle doludur
Kırılan hep orda düşman koludur
Nakarat
Türk sinesi ne metin bir cevhermiş
Yüz binlerce gönüllere sipermiş
5
Esatirî kahramanlar meşhedi
Aranırsa burasıdır ebedi
Yüzbinlerce düşmanları mahvetti
Nakarat
Çanakkale anılıyor haşyetle
Tarih burda anılıyor hürmetle
Marşın Güftesi:
OMAR VI. Uluslararası Yaz Okulu münasebetiyle, onur konuğumuz duayen kemençevi İhsan Özgen hocamızın Kani Karaca'ya eşlik ettiği özel bir kayıdı yayınlıyoruz. (25 Kasım1992 Cemal Reşit Rey Konser Salonu)
Ölümünün 15. yıldönümü münasebetiyle Kâni Karaca'yı rahmetle anarken:
Merhumun Ruy-i Irak Makamı'ndaki seyrini kendisinden, bu makamdaki saz semaisini de İÜ OMAR İcra Heyeti Saz Sanatçıları'ndan sunuyoruz.
19 Mayıs’ı Hazırlayan Yıllardan Bir Beste: “Asker Türküsü”
Mustafa Kemal Paşa’nın zafer yoluna çıkması ve ünlenmesi Çanakkale ile başlamıştır. Sâmih Rıfat Bey’in yazdığı ve Leyla Hanım’ın Hicaz makamında bestelediği bu eser dinlenildiğinde, günümüzde bilinen melodik yapı ve formdan tamamen farklı olduğu görülecektir.
Seslendiren: İÜ OMAR İcra Heyeti
Sanat Yönetmeni: Gönül Paçacı
Kayıt: Ada Stüdyo (İstanbul, Ocak 2019)
Kaynak: Külliyât-ı Mûsıkiyye – Üstâde-i elhân-âşina Leyla Hanımefendi’nin Sânihâtından
Üçüncü Defter, Kudmanîzade Şamlı İskender, İstanbul (Tarihsiz, 1928 öncesi), s.94-95
(Çevrimyazısı)
Asker Türküsü
Güfte: Sâmih Rıfat Bey’in Beste: Leyla Hanım’ın
1.Yaslı gittim şen geldim / Aç koynunu ben geldim / Bana bir yudum su ver / Çok uzak yoldan geldim
Nakarat: Yürü ey şanlı Gazi / Kılıcı kanlı Gazi / Seni Meriç bekliyor / Büyük ünvanlı Gazi
2.Korkma açıl şen yurdum / Dağlara ordu kurdum / Açık denizlerine / Süngümle kilit vurdum
Nakarat
3.Rüzgârlardan atım var / Şimşekten kanadım var / Göğsümde al yazılı / Gazilik beratım var
Nakarat
4.Rüzgâr bana at oldu / Şimşekler kanat oldu / Eğilin gökler dedim / Bulutlar kat kat oldu
Nakarat
5.Irmaklar gibi taştım / Yalçın kayalar aştım / Hakka şükürler olsun / Geldim sana ulaştım
Nakarat
6.Varsın yansın ocağım / Kurtuldu al sancağım / Bayrağımın altında / Ben hür yaşayacağım
Nakarat
7.Deniz deniz Akdeniz / Suları berrak deniz / Karşımda yar ağlıyor / Gideyim bırak deniz
Nakarat
8. Açıldı kal’a yolu / Göründü Gelibolu / Bırak beni gideyim / Orası yasla dolu
Nakarat
Osmanlı Müziği'nde Külliyat ve Fihristler
Kitapla birlikte verilen taşınır bellekte seslendirmeleri bulunan on dört Kâr-ı Nâtık'ı dinlemek için linkteki oynatma listesini tıklayınız.
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plakları (Klasik Eser Kayıtları)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Klasik Eser Kayıtları 2)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Dinî Eserler)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Sırlanmış Sesler Darülelhan ve Sonrası Taş Plak Kayıtları (Folklorik Eserler)
Albüm kitapçığı için tıklayınız.
Pek yakında sizlerle..
28 Eylül 1967 Perşembe gecesi Gürmen Türkan’ın evinde yapılmış özel bir kayıt. Necdet Yaşar’ın kendi sunumuyla.
Kayıt için tıklayınız.
Necdet Yaşar OMAR Açılış Töreni'nde bir anısını paylaşıyor.
İcra Heyeti’nin Münir Nurettin Selçuk’un dönemindeki üyelerinden, Türk müziğinin simge icracılarından, Tanburi Cemil Bey ve Mesut Cemil’in günümüzdeki devamı Tanburi Necdet Yaşar’ı 24.10.2017 tarihinde kaybettik. Aynı zamanda OMAR’ın Danışma Kurulu üyesi de olan ve açılış yıllarımızda birçok etkinliğimize katılarak bizleri onurlandıran merhumun anısına nadide bir ses kaydını burada paylaşıyoruz.
Kayıt için tıklayınız.
Yakın zamanda kaybettiğimiz Tülûn Korman hocamız, 8 Nisan 2013'te OMAR'daki "Meşkin Son Hali" faaliyetinde hocası Münir Nurettin Selçuk ile olan hatıralarını anlatıyor. Hocamızı saygı ve özlemle anıyoruz.
Beşikten Mektebe, Mektepten Sefere… GEÇ DÖNEM OSMANLI ÇOCUK MÜZİĞİ | |||||
SIRA NO | ŞARKI ADI | GÜFTE | BESTEKÂR | GÜFTE YAZARI | |
NİNNİLER, İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİ-BASİT ŞARKILAR | |||||
1 | 1 | Dağda tavşanlar uyur | Tanburi Cemil Bey | ||
2 | 2 | Uyusun, uyusun, Umur'a ninni | Mehmed Baha | ||
3 | 3 | Uyu yavrum, görme zalim düşmanların yüzünü | Muallim İsmail Hakkı Bey | Nezihe Muhiddin Hanım | |
4 | 4 | Yatağımda uyur iken | Gomidas Vartapet | Ahmed Cevad Bey | |
5 | 5 | Güneş battı, akşam oldu | |||
6 | 6 | Küçük kuşlar, küçük kuşlar | İzzeddin Hümayi Bey | ||
7 | 7 | Uyan yavrum uyanacak zamandır | İzak Varon | ||
8 | 8 | Şafak söktü, çil horozun kalk diyor | Gomidas Vartapet | Mehmed Emin Bey | |
9 | 9 | Uyu cicim işte gece | Musiki Muallimi Cemil Bey | ||
OKUL ÇAĞI ŞARKILARI, OKUL MARŞLARI | |||||
10 | 1 | Ya ilahi başlayalım | Zekâi Dede | ||
11 | 2 | Namaz vakti sabah erken | Muallim Kâzım Bey | İhsan İlhami Bey | |
12 | 3 | Bana başak oldu beşik | İzzeddin Hümayi Bey | Ali Ulvi Bey | |
13 | 4 | Neş’elenin sevinin | İzzeddin Hümayi Bey | Ali Rıdvan Bey | |
14 | 5 | Mini mini çocuklarız | Muallim Kâzım Bey | Osman Fahri Bey | |
15 | 6 | Ey ova dağ aşan incili billur çay | İzzet Ulvi Bey | ||
16 | 7 | Bugün dahi mektepte | Nadire Hanım | Kâzım Karabekir | |
17 | 8 | Arı gezer çiçek emer | Muallim Kâzım Bey | Ali Ulvi Bey | |
18 | 9 | Kuş sesleri yayılır | Gomidas Vartapet | Ali Ulvi Bey | |
19 | 10 | Bahar olsun da seyredin | Gomidas Vartapet | Tevfik Fikret | |
20 | 11 | Çoban kaval çaldı | Muallim İsmail Hakkı Bey | Ziya Gökalp | |
21 | 12 | Allah'tır kardeşler yaratan gökleri | Mehmed Baha Bey | ||
22 | 13 | Mekteplileriz düşmanımız cehl ü atalet | Muallim Kâzım Bey | ||
23 | 14 | Nura açıktır gözümüz | Muallim İsmail Hakkı Bey | ||
24 | 15 | Anne gibi şu mektep | Muallim İsmail Hakkı Bey | Sabri Cemil Bey | |
25 | 16 | Fikr ordusuyuz meş’al-i irfanla mücehhez | Muallim Kâzım Bey | Tevfik Fikret | |
26 | 17 | Biçareyim derdim çok | Muallim İsmail Hakkı Bey | ||
27 | 18 | Ne paşayız biz ne beyiz | Muallim Kâzım Bey | Tevfik Fikret | |
28 | 19 | Çalış gündüz hem gece | İzzeddin Hümayi Bey | ||
29 | 20 | Çalış yavrum üşenme | İzzeddin Hümayi Bey | ||
30 | 21 | Bahar olsun da seyredin | Viyolonist Zeki Bey | Tevfik Fikret | |
31 | 22 | Güzel çoban bir içim bir yudum su destinden | Mildanzade | Tevfik Fikret | |
32 | 23 | Bir çiçeğim adım lale | Mehmed Baha Bey | ||
33 | 24 | Demadem eyleriz tahsil-i ilme şevk ile gayret | Zekâi Dede | ||
34 | 25 | Mamure yurtlarımızdan çıkan siyah duman | Yusuf Hüsnü Bey | ||
35 | 26 | O Thee ton Foton tis pedias odiğe | Teodoros Papa-Parashu Fokaefs (Foçalı) | ||
36 | 27 | Arş ileri arş ileri | Muallim Kâzım Bey | Ali Ulvi Bey | |
37 | 28 | Olalım şems-i maarifle ziyadar-ı sürur | |||
38 | 29 | Vatanımız bahçedir bizler onun gülleri | Muallim İsmail Hakkı Bey | ||
39 | 30 | Mai boğazın safha-yı siminine | |||
40 | 31 | Sevgilim muzıka dersi | M. Sahip | ||
41 | 32 | Gökte yıldız kümesi | M. Sahip | ||
MARŞLAR, VATAN-KAHRAMANLIK KONULU ŞARKILAR | |||||
42 | 1 | Sivastopol önünde yatan gemiler | Rif'at Bey | ||
43 | 2 | Ey Türk yurdu üstüne düşman at salmış | Nezih Bey | ||
44 | 3 | Ey oğullar düşmanlara Allah diye saldırın | Ruyidilber İsmet Hanım | Ruyidilber İsmet Hanım | |
45 | 4 | Ana harp ilan oldu | Bimen Efendi | ||
46 | 5 | Sen anamızsın vatan | Leyla Hanım | Leyla Hanım | |
47 | 6 | Yaslı gittim şen geldim | Leyla Hanım | Samih Rifat Bey | |
48 | 7 | Yurduma düşman doldu | Ali Rifat Bey | ||
49 | 8 | Sabahtan kalktım güneş parlıyor | Ali Rifat Bey | ||
50 | 9 | Köyümün bucağından | Niyazi Bey | Niyazi Bey | |
51 | 10 | Rumeli'nin dağları var | Hafız Mustafa Efendi | ||
52 | 11 | Düşman yine diş gösterdi gidiyorum askere | İhsan Hanımefendi | ||
53 | 12 | Uyan yavrum sabah oldu | Destancı Mehmed Selahattin |